T100 polkimet ovat matkalla huoltoon joten iRacing tauko on alkanut

16.11.2016 - 12:06

Kuten viimeksi kirjoittelin niin Thrustmasterin polkimet menivät rikki sunnuntaina. Tästä syystä minulla alkoi iRacingin pelaamisesta tauko. Taukoa on nyt kestänyt käytännössä neljä päivää, mutta minulla ei ole ollut mitään pakottavaa tunnetta päästä pelaamaan. Tietenkin olisin halunnut päästä tälläviikolla ajamaan vaikka en olisi ollut ihan varma mitä olisin ajanut. Mitä todennäköisemmin olisin ajanut ovaalia Peak stock autolla The PEAK Stock Car Dreams National sarjassa jossa olisi ollut tälläviikolla ajettavana Charlotte Motor Speedway. Rata jolla otin ensimmäisen ovaali voiton sekä missä olen muutenkin pärjännyt hyvin olemalla neljäs sekä useasti viides. Charlotte Motor Speedway on 2.41km pitkä joten rata on selvästi pidempi kuin useampi PEAK Stock Car Dreams National sarjassa. Tuntuu siltä, että kyseisessä sarjassa ajetaan vain pieniä ratoja kuten 800m - 1km. PEAK Stock Car Dreams National on D-lisenssillä ajettava ovaali jossa en ole vielä kisannut ainuttakaan kisaa. Kun nousin D-lisenssiin ostin Peak stock auton sekä pari sarjassa ajettavaa rataa. Näillä radoilla olen vain ajanut yleistä harjoitusta sekä time trialia, mutta en ainuttakaan kisaa. Ainut asia tämän auton ostossa onkin ollut C-lisenssiin pääsy mikä tulee tapahtumaan muutaman viikon päästä kun on lisenssin nousu päivä.

Road-puolella ajamissani sarjoissa olisi pitänyt ostaa tämän viikon radat. Radical sarjassa tämän viikon ratana on Phillip Island ja Corveten Prototype & GT Challengessa Daytona International Speedway minkä kylläkin tulen jossain vaiheessa ostamaan. Näistä kahdesta sarjasta olisin varmaan valinnut Radicalilla ajon vaikka Corvetella olisi ollut rata minkä olisin mielummin ostanut. Tätä päätöstä ei tietenkään tarvinnut tehdä joten asiaa on nyt turha miettiä.

Pelaamiseen tullessa taukoa olen yrittänyt miettiä mitä tulen ajamaan kun saan polkimet itselleni ja pääsen takaisin pelaamaan. Olen katsellut vähän youtubesta tälläviikolla iRacing videoita lähinnä ovaali-puolelta, kun lauantainen voitto on innostanut ovaalipuolelle. En ole silti vielä päättänyt kumpaan puoleen alan keskittyyn. Olen tykännyt ajaa road kisoja, mutta onnistumisten puute on vähän lannistanut. Lauantainen voitto ovaalissa on puolestaan nostanut ovaalin osakkeita, mutta uskoisin C-lisenssin olevan avain tähän "pulmaan". C-lisenssin ovaalikisat kun ovat pidempiä kuin tähän mennessä ajamani ovaalikisat niin näiden pohja on sitten helpompi tehdä ratkaisu. Jaksanko ajaa ympyrää niin pitkään ja kauan? Sitä en vielä tiedä. Pärjäänkö ovaalissa sekä osaanko ajaa siellä? Siitä en ole varma. Asioita joita en vielä tiedä, mutta tulen saamaan selville kunhan saan polkimet sekä C-lisenssin ja pääsen pelaamaan. 

[video:https://www.youtube.com/watch?v=_kONM0JtixE]

Viimeksi myös kirjoittelin Thrustmasterin T500:sta ja sen harkitsemisesta. Tätä asiaa myös harkitsin ja paljon. Päädyin kuitenkin ratkaisuun olla ostamatta T500:sta. Tähän vaikutti lähinnä kaksi asiaa. Minun olisi pitänyt laittaa myyntiin tämän hetkinen T100 sekä Wheel Stand Pro johon T500 ratti ei olisi sopinut. Verkkokauppa.com tuotetiedoissa lukee tuki T500, mutta virallisilla sivuilla sitä ei ole mainuttu, katsomani kuva ratin pohjasta viitaisi sopimattomuuteen sekä T500 on olemassa oma teline. Vielä kun minun T100 alle pari kuukautta vanha ja teline pari viikkoa uudempi niin päätös kallistui ostamatta jättämiseen. Tämän pohjalta aloinkin katsoa "taas" lähemmin Fanatecin suuntaan erillisiä polkimia. CSR Elite Pedals EU ja ClubSport Pedals V2 EU olivat harkinta listalla. Nämä polkimet toimivat erikseen joten minun ei olisi ostettava uutta rattia sekä sille telinettä eikä minun pitäisi myydä nykyistä settiä sekä telinettä. Mielestäni T100:n ratti on ihan hyvä ja polkimissa on ne suurimmat ongelmat ja nehän nyt menivätkin jo rikki. Aloin miettimään asiaa tiistai aamupäivällä ihan kunnolla eikä mennyt paria tuntiakaan kun CSR Elite Pedals EU olivat tilauksessa. Tilaushetkellä kumpiakaan polkimia ei ollut varastossa ja aikataulu oli annettu ensiviikolle. Käydessä äsken katsomassa niin kalliimpia ClubSport Pedals V2 EU polkimia oli tullut varastoon kun minun ostamissa CSR Elite Pedals EU polkimissa aikataulu oli muuttunut kesään. Saa nyt nähdä koska tulen saamaan uudet polkimeni. Saanko uudet ennemmin kuin huoltoon menneet T100 polkimeni vai saako Fanatec hommattua polkimia varastoon aikaisemmin.

Sunnuntaina tapahtui paluu Iracingin pariin hieman yli vuoden tauon jälkeen. Minulla on ollut tarkoitus tehdä paluu Iracingiin jo pidemmän aikaa, mutta en ole vain saanut aikaiseksi ennen kuin nyt viikonloppuna. Black Fridaysta olisi saanut kyllä vuoden lisenssin tarjouksesta, mutta tällöin en vain nähnyt olevan hyvä aika tehdä paluuta sillä Iracing on sellainen peli mikä vaatii aikaa ja vaivaa jos siitä haluaa saada jotain muutakin irti kuin raivoa ja huutoa

Tämän viikon iRacing peluut jäivät Daytona 500 viikon kunniaksi Daytona International Speedwayhin. Tämän viikonlopun aikana ajetaan oikea Nascar Daytona 500 jonka kunniaksi iRacingin ovaalisajoissa ajetaan myös Daytona International Speedway. Loppuviikon ajan kun olen käymässä Vammalassa niin en pysty oikein ajamaan mitään, koska kisat osuivat viikonlopulle. Tiistaina kävin kuitenkin katsomassa mitä voisi ajaa ainakin testimieliksi. Huomasin Iracing NASCAR

Iracing IndyCar Series viikko 8 Las Vegas Motor Speedway Ensimmäinen Las Vegas Motor Speedway yritys päätyi keskeytykseen kun takana tuleva yritti ohittaa liian ahtaata välistä alapuolelta osuen autoni perään. Ajoin omaa ajolinjaa pitkin mutta perässä oleva yritti vain tunkea pienestä välistä ohi. Tämän jälkeen itse aloin valittamaan hänelle että miksi yritit paikasta ohi mistä ei vain mahtunut. Hän puolestaan alkoi minulle valittamaan blokkaamisesta mitä en

Pari videota jakoon viikonlopun ja viikolla ajetuista kisoista. Videoita tuotin pari vaikka kisoja olisi ollut enemmänkin vielä kolmannessa sarjassa. Ajoin tällä viikolla kolmessa eri sarjasssa kisoja. Iracing IndyCar Series road sekä Iracing IndyCar Series ovaali ja vielä Iracing Radical Racing Challenge. Kaksi edellä mainittua olivat samalla autolla ajettuja sarjoja toisen ollessa road-puolen sarja ja toisen ovaalin. IndyCar dw12 on siitä hyvä auto, että

Tiistaina testasin hieman ovaalissa IndyCar seriessin ovaalia missä oli tarkoitus ajaa kisa keskiviikkona 16.15 kisassa. Mietin jo tiistaina kisan ajamista, mutta kun en ollut ehtinyt treenaamaan rataa kunnolla niin päätin jättää kisan tuleville päiville. En ollut ajanut kyseistä rataa entuudestaan niin ajattelin treenata hieman ennen kisaa jotta pääsisin paremmin kisan loppuun. Käytännössä treenasin muutamia kierroksien katsoen mutkat ja miten muutama kierros